Producten en diensten

Wil je een mens of computer tijdens kwetsbaarheden of calamiteiten?

Wil je hulp van een mens of computer tijdens calamiteiten?

Wil je een mens of computer tijdens kwetsbaarheden of calamiteiten?

In onze vorige blog bespraken we dat computers steeds menselijker worden en taken overnemen. Met name door de ontwikkelingen op het gebied van artificial intelligence. Maar als er echt iets aan de hand is waardoor je niet verder kunt werken en de continuïteit in gevaar komt, wie prefereer je dan: mens of computer?

Recente voorbeelden uit de praktijk

Op 1 februari kampte ING met storingen. De website en app lagen plat. Maar woensdag 25 januari hadden we er zelf helaas ook mee te maken: een wereldwijde storing bij Microsoft, waardoor Teams, Outlook en Microsoft 365 onbereikbaar waren. Kortom, bedrijven zijn kwetsbaar en steeds afhankelijker van de prestaties van grote multinationals.

De telefoon stond roodgloeiend…

En terecht, want niet alleen tijdens leuke aangelegenheden moet je er voor klanten zijn. De functie die een helpdesk heeft is om klanten gerust te stellen en ervoor te zorgen dat ze niet in het duister tasten. Zelf langdurig op zoek gaan kost bovendien teveel tijd en kan voor verwarring zorgen. Wat is er waar van wat je leest?

Onze helpdesk ziet wat er gebeurt en kan vertellen wat Microsoft er zelf over zegt. Als partner zit je immers dichtbij de bron. De bespraken de voortgang, zochten naar alternatieven en maakten ook direct kenbaar toen alles weer in de lucht was. Probleem opgelost, we konden gelukkig allemaal weer verder. Ook wij.

De menselijke rol blijft groot

Zonder interventie van een mens blijf je bij echte calamiteiten aan de goden overgeleverd. Letterlijk dichtbij de klant staan is wat we daarom belangrijk vinden. Zo viel de stroom uit op eerste kerstdag bij een klant van ons. Niet onze schuld, maar we sprongen wel in de auto om ervoor te zorgen dat het netwerk en de applicaties weer op een veilige manier op gang kwamen. Dat soort activiteiten doen computers niet.

Ervaar je problemen?

Een storing bij de ING dat lossen we niet voor je op. Maar stel dat je een langdurige internetstoring hebt of problemen met de stabiliteit van verbindingen. Dan is er altijd menselijke hulp om te zien hoe we dit tijdelijk of langdurig anders kunnen inrichten. Ook voor als je (nog) geen klant bij ons bent.

Computers gaan geen langdurige relaties aan, mensen wel. We doen het graag.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website

    })(jQuery)