Wie wordt de leverancier van de werkplekken? Let ook eens op…
Een bedrijf die op zoek is naar een leverancier voor werkplekken of zelfs het volledige beheer overneemt heeft behoorlijk veel keuze. Een beslissing nemen slechts op basis van technologie is levert geen grote verschillen op: in veel gevallen wordt hetzelfde beloofd en geleverd als je naar producten en diensten kijkt. Daarom eens wat extra selectiecriteria:
De communicatie
Is de vertegenwoordiger van de leverancier iemand waar je normaal mee kunt praten, of wordt er alleen maar technische, onbegrijpelijke taal gesproken? Herken je ondernemerschap in de communicatie? Ook dat is belangrijk, want elke ICT-gerelateerde beslissing moet je bedrijf vooruit helpen: jouw business moet begrepen worden. De snelheid van communicatie kun je ook mee laten wegen. Heb je de offerte op tijd gekregen zoals was afgesproken? Het eerste gevoel moet goed zijn.
De tijd die genomen wordt
Als mogelijk nieuwe klant van de ICT leverancier kun je al grotendeels een ontwerp of gedachte hebben van hetgeen je wilt hebben. Het voordeel is dat het minder tijd kost om offerte te doen. Positieve verrassingen krijg je dan echter niet. Langer doorvragen levert namelijk in veel gevallen extra voordelen op. Een proces, waar je in eerste instantie niet aan gedacht had, kan bijvoorbeeld efficiënter worden ingericht. (Iets wat je al jarenlang deed, maar nu niet meer nodig blijkt te zijn).Veel tijd investeren in het voortraject levert meer tevreden klanten op is onze ervaring.
De mate van service verlening
Als ‘we zijn servicegericht’ beloofd wordt vraag dan eens door. Belangrijk is dat een serviceticket niet dagenlang mag blijven liggen. De insteek moet zijn om het grootste aantal meldingen, vragen of storingen direct op te lossen. Vraag hoe groot het percentage is wat telefonisch direct wordt opgelost. Hoe snel krijg je de support desk te spreken? Dat kun je vooraf testen.
Een flexibele en brede kijk
Dit heeft te maken met de vraag wat er precies onder ‘de werkplek’ wordt verstaan. Zijn ze ook flexibel om mee te denken als er bijvoorbeeld een printer stuk gaat, of blijft de verantwoordelijkheid bijvoorbeeld alleen maar Microsoft Office 365 gerelateerd? Wat flexibiliteit inhoudt is interessant om je samen in te verdiepen.
Nazorg
Technologie leveren dat is niet de uitdaging (behalve als er supply-chain problemen zijn). Belangrijk is daarom om te onderzoeken op welke manier contact met je gehouden wordt. Hoe vaak komt de leverancier van de werkplek langs om extra ondersteuning te geven? Wat gebeurt er als nieuwe medewerkers in dienst komen? Worden er tussentijds proactief adviezen gegeven? Veel stof om over na te denken.
Let op…
Daag ons maar uit! De deur staat altijd open voor een goed gesprek.