Jouw communicatie naar een (nog) hoger niveau? Gebruik VoIP telefonie!
VoIP, Voice over IP, is niet meer weg te denken. Dat komt omdat bijna alles waarmee we werken en samenwerken digitaal geworden is. Het is een moderne manier om met elkaar te communiceren die past bij het hybride werken van tegenwoordig. Dit is waarom de klant- en onderlinge communicatie door VoIP verbetert:
Flexibiliteit en meer vrijheid voor de moderne werknemer
Geen telefoonlijn meer, maar een internetverbinding (IP)… Dat is de essentie van VoIP. Het betekent dat je met VoIP altijd verbonden kunt zijn, waar je ook bent, zolang je beschikt over een stabiele internetlijn. Vanaf je laptop of smartphone kun je overal op afstand werken en met klanten in contact staan. Met als resultaat dat je meer vrijheid hebt om zelf je tijd in te kunnen delen. Werken vanaf het strand of je vakantieadres? Als je dat wilt dan kan het.
VoIP is schaalbaar
Als je bedrijf groeit dan hoef je als werkgever geen extra telefoonlijnen aan te schaffen of de telefooncentrale te updaten. Die heb je namelijk niet meer. Met slechts een paar klikken kun je nieuwe gebruikers toevoegen en direct genieten van de voordelen van een uitgebreider telefoon- en communicatiesysteem. VoIP groeit met je bedrijf mee, zonder beperkingen, omdat de VoIP licenties eenvoudig zijn op- en af te schalen.
Kostenbesparing
Gesprekken voeren over internet is goedkoper dan het gebruikmaken van traditionele telefoonlijnen. Zeker voor bedrijven die internationale gesprekken voeren kan dat voor enorme kostenbesparingen zorgen. Met als resultaat dat een intercontinentaal gesprek net zo makkelijk en betaalbaar is als een lokaal telefoongesprek. Natuurlijk hoef je ook niet meer in de dure hardware van een telefooncentrale te investeren.
Geïntegreerde communicatie
Klanten, maar ook jij en je collega’s, communiceren via steeds meer kanalen. Je brengt met VoIP de communicatie ook naar een hoger niveau omdat je bijvoorbeeld voicemailberichten automatisch naar je Outlook inbox kunt laten sturen. Daarnaast is VoIP ook de technologie waarmee je online vergaderingen, zoals in Microsoft Teams, faciliteert. Bellen en chatten met Teams kan immers ook en je hoeft er geen telefoonnummer meer voor in te toetsen.
Tot slot kun je opgenomen klantgesprekken ook integreren met CRM softwaresystemen, zoals Microsoft Dynamics, AFAS Online, Exact of Salesforce. Op die manier weet iedere collega wat er met een klant is besproken of afgesproken.
De oplossing voor vast- en mobiel
Het plezierige van VoIP is dat vaste telefoonnummers gewoon kunnen blijven bestaan. Als iemand niet op de fysieke werkplek aanwezig is, dan kan er automatisch naar het desbetreffende mobiele nummer worden doorgeschakeld. Gaat er een werknemer weg, dan koppelen we het 06-nummer van de nieuwe medewerker aan dit toestel.
Samen een professioneel communicatieplan maken?
De communicatie naar een nog hoger niveau tillen heeft niet alleen met moderne techniek te maken. Er zullen ook onderlinge afspraken gemaakt moeten worden. Bijvoorbeeld over wie aan een inkomend bericht gekoppeld moet worden, wie bij afwezigheid waarneemt. Maar ook wat wel of niet van klanten mag worden opgeslagen. Dat leggen we allemaal vast in een communicatieplan.
Neem bij interesse contact met ons op. Of lees eerst alles over VoIP, wat we ‘Totaal telefonie’ noemen terug op deze pagina.